Sitemizde 18 Kategoride Toplam 51 Yazı, Bu Yazılara Yazılmıs Toplam 132 Yorum Bulunmaktadır.

PHP POST Metodu Kullanımı | Form'dan Veri Alma

PHP POST Metodu Kullanımı | Form'dan Veri Alma
PHP POST Metodu Kullanımı | Form'dan Veri Alma
Merhaba Arkadaşlar


Ben yaklaşık 2 - 3 gündür internetten php dersleri izliyorum ve öğrenmeye çalışıyorum.Bugün php'de kullanıcının formdan gönderdiği bilgileri ekrana nasıl yazdırabilirim veya bir değişkene nasıl aktarabilirim bunu araştırdım uzun uzun ve $_GET  ve $_POST etiketlerini kullanmam gerektiğini anladım.Bende hemen bir araştırayım dedim güzel bir anlatım buldum ve işin mantığını öğrendim sizlerede bu öğrendiğim bilgileri sunmak istiyorum.

Öncelikle kullanıcının bilgi girmesi için bir form oluşturalım.



<form id="form1" method="post" action="islem.php">

 İsim    <input name="ad" type="text" id="ad" />
 Soyad; <input name="soyad" type="text" id="soyad" />
           
// Gönder Butonu //
<input type="submit" name="Submit" value="gönder" />
 </form>

  • Arkadaşlar burada önemli olan bir kaç nokta "islem.php" formun gönderilceği sayfa olucaktır php kodlarımızı bu sayfaya yazarak çalıştırıcaz.
  • Birde input'lardaki name="" içerisi önemlidir islem php'de bu namelerin içerisine atılan veriyi çağırıcaz.
Sıra geldi php kodlarını yazmaya islem.php adında bir sayfa oluşturalım.

<?
$isim = $_POST['ad'];
        $soyisim = $_POST['soyad'];
                   print "Hoşgeldiniz Sayın $isim $soyisim" ;
 
?>

  • İnputtaki "ad" içerisindeki veriyi $isim değişkenine aktarıyoruz. 
  • İnputtaki "soyad" içerisindeki veriyi $soyisim değişkenine aktarıyoruz.
  • Değişkenlere aktardığımız verileri print etiketiyle ekrana yazdırıyoruz.Böylece forma girilen bilgileri php ile değişkene aktarıp ekrana yazdırmış oluyoruz.
Tabiki bu olay bu kadar basit değildir daha gelişmiş bir örneklere bakarsanız bu kadar basit olmadığını anlarsınız burada sadece mantığı öğrenin yeterlidir.



"PHP POST Metodu Kullanımı | Form'dan Veri Alma" Adlı Yazı İcin 0 Yorum:


Copyright 2013 | full indir - full oyun indir - full film indir - full program indir - tarayıcı indir